Barnvagnsmarsch

Det blev inte alls som jag planerade. Helgen alltså...
Fredag blev segdag o jag somnade ruskigt tidigt.
Lördag var det kanonfint väder, så då blev det promenad i solen. Sen åkte jag på maginfluensan från helvetet =(
Söndagen var jag DÖD!! Hade så fruktansvärt ont i lederna efter nattens kräkbonanza.
Så min helg var inte alls så skön o bra som jag hoppades att den skulle bli.
Men men....


Idag vaknade jag pigg o mår hur bra som helst. Vilket e en väldans tur!! Imorgon e det nämligen barnvagnsmarsch här i Örebro.
Det e som så att det e jag som håller i den i Örebro.
RFSU anordnade den första barnvagnsmarschen förra året i sthlm.
I år anordnas marscher över hela Sverige. Jag såg att det inte var någon marsch i Örebro, men att man kunde starta en. Så sagt o gjort så anordnade jag en marsch i Örebro.
Det här står på facebookeventet:                                                                                                                                                                                                                                                                                 För andra året i rad arrangerar RFSU en barnvagnsmarsch på internationella kvinnodagen för att uppmärksamma mödradödligheten i världen. Marschera med eller utan barnvagn och visa att du ställer dig bakom RFSU:s krav på politikerna att jobba för att minska mödradödligheten. 

Vi kräver att regeringen:

1) Ökar biståndsmedel till säkra aborter, preventivmedel och sexualundervisning.

2) Sätter press på EU för att tillgång till abort blir en mänsklig 
rättighet.

3) Ökar stödet till mödrahälsa i konflikt- och katastrofområden.

Vi ses där!

Varmt välkommen!

/Unite for Women
www.uniteforwomen.se
Så om ni inte har något för er imorgon kl 12.00 så tycker jag att ni ska komma o gå med oss. Vi tar en sväng från Likkistan(stortorget) mot järntorget till norrcity o tillbaka. Man behöver absolut INTE ha en barnvang för att gå med oss.
De 10 första med barnvagn som kommer får ett fint barnvagnsskydd.
Om ni inte kan komma tycker jag ni ska lyssna på Sveriges Radio Örebro imorgon vid 10.40 då jag kommer bli intervjuvad.
Så idag blir det att förbereda intervjuven o allt annat inför imorgon =)
Hoppas vi ses imorgon

Kommentarer
Postat av: Madde

Nu är vinnaren dragen i tävlingen om en krookis.

Titta in och se om du är den lyckliga. :)

Kramar Madde.

2011-03-14 @ 20:33:19
URL: http://vhdbrud.blogg.se/
Postat av: Madde

Då den förra vinnaren inte hörde utav sig till mig så har jag dragit en ny vinnare, hade du inte turen sist så kanske nu? Kika in och titta.



http://vhdbrud.blogg.se/2011/march/ny-vinnare-i-min-tavling.html



kramar Madde.

2011-03-22 @ 18:53:48
URL: http://vhdbrud.blogg.se/
Postat av: Per

Här händer det inte mycket =)

Uppdatering snart?

2011-05-19 @ 09:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0